VOLWASSENEN

Er zijn momenten in het leven die stressvol zijn en allerlei (emotionele) reacties oproepen. Vaak is hulp in de directe omgeving voldoende bij dergelijke momenten, maar soms is het helpend om hierbij professionele hulp aan te gaan. Klachten die binnen onze praktijk behandeld kunnen worden zijn divers. Vaak zijn een paar gesprekken al voldoende om u verder op weg te helpen. Een langer durende behandeling is ook mogelijk.

Voorbeelden van aanmeldingsklachten zijn:

  • angstklachten, paniekklachten of fobieën
  • somberheid / depressieve klachten
  • stemmingswisselingen
  • relatieproblemen
  • werkgerelateerde problemen (bijvoorbeeld burn-out en stress)
  • onzekerheid, moeite met opkomen voor jezelf
  • dwangklachten
  • identiteitsproblemen
  • levensfaseproblemen
  • verwerkings- of rouwproblemen (na verlies of een ingrijpende gebeurtenis)
  • controleverlies bij middelengebruik (bijvoorbeeld alcohol of softdrugsgebruik)


WERKWIJZE

Wij stemmen de behandeling af op uw klachten en hulpvraag en richten ons op het ontdekken en leren ontwikkelen van uw eigen kracht en mogelijkheden. Wij gaan op een praktische, actieve manier te werk waarbij de focus ligt op het hier en nu. Uw gedachten, gevoelens en gedrag zal als uitgangspunt genomen worden. Het doel is handvatten te ontwikkelen om zelf doeltreffend klachten of moeilijke situaties in het dagelijks leven aan te kunnen pakken. Wij hechten hierbij aan een open en gelijkwaardige samenwerkingsrelatie.

Wij werken voornamelijk cognitief-gedragstherapeutisch*. Daarbij maken we onder andere gebruik van elementen uit de schemagerichte* en oplossingsgerichte* therapie. Ook kan er, indien nodig, gebruik gemaakt worden van EMDR* of Mindfulness*. Bij relatietherapie* wordt EFT* als model gebruikt. Deze behandelmethodieken zijn nauw verbonden met wetenschappelijke principes en onderzoek. Tevens bestaat er de mogelijkheid om een deel van de behandeling online te volgen. Een eHealth* behandeling gaat bij ons altijd in combinatie met gesprekken.

(* Klik op de betreffende link voor meer informatie over de behandelvormen. )

AANMELDING

Aanmelden kan zowel telefonisch, via e-mail of ons contactformulier. Als u contact opneemt en uw gegevens achterlaat, nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op. Wij streven naar geen / een zo kort mogelijke wachtlijst, en zullen dan ook proberen het eerste gesprek zo snel mogelijk na aanmelding te laten plaatsvinden.

TARIEVEN EN VERGOEDINGEN

De zorg die wij bieden valt onder de Basis Generalistische Geestelijke Gezondheidszorg. Er wordt niet meer gerekend in losse sessies, maar in een van deze prestaties die worden vergoed vanuit de basisverzekering: kort (maximaal 5 sessies), middel (6-8 sessies) en intensief (9-12 sessies). De vergoeding die u ontvangt (kort, middel of intensief) hangt af van de aard en de ernst van de klachten. Voorwaarde om voor vergoeding in aanmerking te komen is dat u een verwijsbrief heeft van uw huisarts.

Er geldt geen eigen bijdrage meer voor psychologische zorg. Houd er wel rekening mee dat bij vergoeding door de zorgverzekering eerst het wettelijk eigen risico wordt aangesproken. In 2018 is dit 385 euro.

Onze praktijk heeft contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars, wat betekent dat u niet zelf uw nota hoeft in te dienen. Voor 2018 zijn wij geen contract aangegaan met Caresq. Hier vallen Promovendum, National Academic, Besured en Be Smart onder. Dit betekent echter niet dat uw zorg niet vergoed zal worden wanneer u hierbij aangesloten bent. Wanneer u zelf uw nota indient wordt een percentage vergoed, afhankelijk van uw polis. We raden aan hierover contact op te nemen met Caresq. Voor de duidelijkheid: met alle overige zorgverzekeraars hebben wij wel contracten. Het tarief voor niet-verzekerde zorg bedraagt 90 euro per gesprek. Relatietherapie wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar. Voor relatietherapie geldt een tarief van 110 euro per sessie van 75 minuten. Het intakegesprek zal anderhalf uur duren.

REACTIES

  • Dankjewel voor je ondersteuning / begeleiding van de afgelopen paar maanden. Ik vond het erg prettig om van jou feedback te krijgen, opdrachten waardoor ik aan het nadenken werd gezet en ook gewoon de steun te ervaren in deze voor mij toch wel moeilijke periode. Ik realiseer me dat er nog best wel wat werk voor mezelf ligt maar de eerste aanzetten zijn gemaakt. Ik vind je een heel warm en betrokken persoon.
  • Het overlijden van (…) was zo’n klap dat ik dacht dat ik me nooit meer blij zou kunnen voelen. In de therapie heb ik het verlies een stukje kunnen verwerken en geleerd om ermee te leven.
  • Ik wilde nooit naar een psycholoog omdat ik vond dat ik niet gek was. Maar ondertussen werd ik steeds somberder en ben ik uiteindelijk met tegenzin toch gegaan. Het is me alles meegevallen. Ik vond het fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit soort klachten. Ik heb geleerd om mezelf goed genoeg te vinden en minder perfectionistisch te worden. Dat geeft veel meer ontspanning.
  • Ik heb geleerd hoe ik het beste kan omgaan met mijn paniekaanvallen. Het is niet zo dat ze nooit meer voorkomen, maar ik ben er veel minder bang voor want ik weet nu dat ze onschuldig zijn en wat ik in zo’n situatie kan doen.
  • Ik trof een doortastende, deskundige, respectvolle psycholoog die snel tot de kern van de problemen kwam.
  • Thank you very much for helping me. I’m much happier now than before all the sessions. In my brain things are also much more sorted out. Once again, thank you.
  • Hartelijk dank voor je tijd, je moeite en de gesprekken. Ik ben er door gegroeid en het heeft me verder vooruit geholpen. Dus heel erg bedankt!
  • Afgelopen vrijdag heb ik mijn rijbewijs gehaald! Ontzettend bedankt voor de sessies, want ze hebben zeker geholpen. Halverwege het examen was ik vergeten dat het een examen was!
  • Ik wil nog even kwijt dat ik de sessies buiten het feit dat ze me op de goede weg geholpen hebben als zeer prettig ervaren heb.
  • Super bedankt dat je me hebt gestimuleerd om te komen. Voor mij was de therapie de stap die ik nodig had! Ik voel me nu zo lekker en in balans.
  • Ik vond het prettige afspraken. Ik heb het gevoel gehad dat ik alles kon zeggen en ik heb concrete punten om aan te werken.
  • Bedankt voor je hulp. Het gaat de laatste tijd erg goed. Ik heb er veel vertrouwen in dat ik, door de handvatten die je hebt gegeven, in de toekomst beter om kan gaan met angsten/spanningen. Mocht ik in de toekomst weer behoefte hebben aan een gesprek dan neem ik zeker contact met je op.